ODPRTO UČNO OKOLJE V OPB LOČE
V okviru projekta Odprto učno okolje – Gozd in inteligenca narave smo se s prvošolci podali v bližnji gozd s ciljem izkustvenega učenja in celostnega doživljanja gozda. Učenci naravo najbolje opazujejo in doživljajo, ko so v neposrednem stiku z njo. Gozd s svojo raznolikostjo nudi številne možnosti. Predhodno smo se pogovorili o gozdnem bontonu. Ob vstopu v gozd so učenci gozd osebno pozdravili (npr. Dober dan najlepši jesenski gozd; Dober dan, moj dober prijatelj; Zdravo, domači gozd …). Opazovali so oblike in krošnje dreves, nabirali gozdne plodove in liste, s tipanjem so iskali razlike v skorji dreves ter prisluhnili zvokom gozda. Posebno doživetje je bilo objemanje dreves, ko so poskušali začutiti njihovo moč in energijo. Svoje spretnosti, domišljijo in sodelovanje so pokazali ob gradnji preprostih bivališč za majhne živali. Spoznavali so, kako raznolik, ekološko bogat, biološko kompleksen, skrivnosten in hkrati pomirjajoč je gozd.
Z naravnim materialom in plodovi, ki so jih učenci nabrali v gozdu in prinesli v šolo, sva pripravili vajo senzibilnosti. Z njo sva želeli, da učenci svet okoli sebe zaznavajo bolj poglobljeno, celostno, z večjo osredotočenostjo na posamezna čutila. Z zavezanimi očmi so prepoznavali stvari iz narave, različnih oblik, struktur in velikosti s poudarkom na čutilu za tip in sluh. Učenci so se umirili, sprostili, natančno in pozorno so otipavali različne naravne materiale ter večino njih pravilno ugotovili. Praktična izvedba vaje senzibilnosti jim je bila všeč. Omogočila jim je praktično učenje in doživljanje.
Odprto učno okolje spodbuja in obuja nekdanjo povezanost z naravo, nas uči sodelovanja z naravo in jo ohranja.
Učiteljici Irena in Adrijana